tisdag 12 november 2013

en fakked upp värld

I helgen fick jag som födelsedagspresent att gå och kolla på Emil Jensen med mina polers och det var en asfin present för det var BÄST! Jag hade inte koll på honom innan jag blev medbjuden, men nu älskar jag honom för han är värsta goa vänster-gubben som sjunger fina låtar och har mellansnack som görs till egna album där han säger visa saker. En av mina favoritspår med honom är Samma värld  där han snackar om hur världen kan vara himlen och helvetet samtidigt.
Och det spåret för tankarna till en dokumentär som jag såg förra veckan som heter Samsara. Den visar sjukt vacker foto från hela världen, en film helt utan dialog, men som samtidigt ~säger så otroligt mycket~. Allt från natur till kulturer och stora industrier som vi har skapat. Se den för den var JÄVLIGT FET. kolla på its beauty här:

1 kommentar: