tisdag 13 november 2012

Böcker jag läst den senaste tiden


  1. Virgina Woolf - Mrs Dalloway: Läste jag för att jag är med i en bokcirkel. Det är ju en klassiker, så jag är glad att jag ändå tog mig igenom den, men för att vara ärlig så gick det SEGT. Roman på gränsen till poesi från början av 1900-talet är tyvärr inte min cup of tea, även om jag fattar GREJJEN stundvis så önskar jag ändå att jag hade mer känsla för det. Men jag förstår ju varför folk tycker att den är bra. Så läs den om du diggar old school tugg:P:P
  2. Feminist Ryan Gosling: Hahaha underbar bok! Rolig att bläddra igenom och nämner också feministiska teorier som jag ska googla när jag råkar få ett tillfälle att döda tid på och en brinnande desire att fördjupa mig i feminism (kanske på sommarlovet dvs). 
  3. Jonas Gardell - Torkar aldrig tårar utan handskar: Boken var i princip likadan som första avsnittet av serien, dvs UNDERBAR. Förväntade mig inte att boken skulle vara precis likadant som manus faktiskt! Men det gör inget för min del, längtar redan till nästa del som jag tror kommer ut i början av 2013.
  4. Jens Lapidus - Snabba Cash: Ett slitet exemplar, eftersom att det är en bok som garanterar action, scandals och drugz;););) Så alla som vill ha en jävligt bra bok som aldrig är tråkig - VSG!
  5. Genus - hur påverkar det dig?: Läste pga att Tjejgruppen gjorde det! En objektiv lärobok som finns i gruppuppsättning på Midgård, som förklarar genus väldigt bra och grundligt. Bra på det sättet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar