torsdag 14 mars 2013

En dikt som jag improviserade fram nu som beskriver allt inom mig.......

Världen är så jävla pengadriven och suger
Jag har haft bra betyg hela skolgången
Men har inte önskad kunskap om förtryck

Alla försöker kränka mänskliga rättigheter
om och OM OCH OM OCH OM IGEN
Och det är dem som står på innersidan
När vi bygger våra jävla jääävla murar

Världen är styrd av någon som har glömt
vad vi lärde oss på dagis
Jag hoppas aldrig att vi slutar att känna oss som ungar
Som står i en skog med förvuxna vuxna
med kostymbyxor
som talar över våra huvuden
För då har vi facking SÅLT våran SJÄL
Och gör mindre än vad vi någonsin inte kan uppnå
med våra nutida förlamade kamp-sinnen

Allt är så logiskt alla fattar förutom de med makt
de giriga har inte en aning
de rädda har inte en aning
Allt är så logiskt, jag vill
spyyyyyy-y-y-y--yyyy
Tills jag inte får någon luuuuuft
Jag orkar inte
Vad gör man för att inte ta del av den här SKITN


Och den här dikten kallar jag för FUCK U ALL
därav bilderna:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar