måndag 9 september 2013

Världsdepression

Alltså vad FAN ska en göra när världen är skit. När världen är i en svacka när det gäller mänskliga rättigheter och fred. Vars FAN är quickfixen.
Blir ni också deprimerade över världen? Brukar ni också ligga och vända er och låta tankar om hopplösheten/utsattheten/skulden/skammen/makten/ansvaret över skiten bara gå runt i cirklar?
Tips som får iaf mig att må bättre:

  • Organisera sig, för att det gör skillnad, och det känns att det gör skillnad
  • Alltid säga emot när folk snackar/gör bullshit
  • Hänga med folk jag älskar och spreada the love
  • Gå på pass med Feministiskt självförsvar för det ger makt över (min egna) utsatthet 
  • Gå i kyrkan för där är kärlek alltid det rätta svaret
  • Lära mig saker för det kan bara göra gott 
  • Vara trevlig och hjälpsam mot folk jag inte känner för det är så det ska va
Och utöver det fortsätter världen att snurra in sig i skiten. 

2 kommentarer:

  1. Min kommentar försvann/publicerades aldrig?? Jag och Josefin pratade om det här igår!! Dina tips var awesome! Ge aldrig upp <3 Du är bäst!!

    SvaraRadera