tisdag 24 maj 2011

Att vara i skolan

Idag har det varit en helt okej dag i skolan. Jag tycker om perioder när alla arbetar med individuella uppgifter. Då känns det som att man kommer till skolan för att arbeta och göra bort dem, istället för att man går till skolan bara för att man måste. Man kommer till skolan för att få gemenskap och arbeta med sina uppgifter tillsammans. Att man väljer att gå i skolan för att man vet att man har roligare där och jobbar bättre än att sitta hemma själv.
Jag vet att det låter lite flummigt... Fast när lärare frågar klassen "Varför kommer ni till skolan? Kommer ni inte hit för att lära er?" så tänker jag först "jo, jag vill lära mig" men jag tycker främst att skolan ska vara ett ställe eleverna väljer att komma till för att göra uppgifter tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar