tisdag 21 juni 2011

Smiskad av vinden

Jag cyklade till Ung Vänster-lokalen på Berghem men NEHE det var tydligen inget möte. Egentligen så hade ingen skickat sms för att påminna om träffen, som ledarna brukar göra, det var väl jag som var lite övertaggad... Men det var ändå drygt att behöva cykla dit och sen hem igen. För det var fanimej inte en fridfull cykeltur till Berghem. För det första svettades jag och det för det andra så blev jag PISKAD. Jag blev fan piskad!!! Av några små snören som sticker ut ur min jacka så att man kan dra åt den, och tänk att längst ut på snörena så är det metall istället för typ plast som det brukar vara på snören på koftor! Vinden bara tar fast de där jävla snörena och snärtar på min rumpa.
Jag fattar ingenting. Hur kan vinden få till en sån fet snärt med de där små snörena rakt på min bakdel så att mina rumpnerver får uppleva den ohyggligaste smärtan någonsin? Varför händer detta mig? Tycker Moder Natur att jag har varit en såkallad naughty girl? :S
Synd att jag inte tänder på att bli smiskad på rumpan för då skulle det ju iaf varit trevligt. Hata min blåa jacka m djävulssnörena.

1 kommentar: