måndag 23 januari 2012

Miss Representation!

Här är en fett bra dokumentärfilm som heter Miss Representation. Har sett den en gång förut och om jag minns rätt handlar den  i stort sett om press på kvinnor från media, och konsekvenser från det. Började kolla på den och jag ba sitter och storgråter. Haha åå orkar inte hur berörd jag blir av statistik om unga tjejer som hatar sig själva.
Jag blir trött och ledsen av att höra ~the harsh truth~ såklart. Men det får mig också att lova mig själv att bli en jävligt fet kvinna när jag blir stor, och att uppmuntra andra kvinnor till att bli det. Jag ska ta plats, jag ska förändra och jag ska bli historisk! Jag hoppas att alla underbara kvinnor som läser detta också blir det. Så får kvinnor delta i statistik som handlar om chefspositioner och förändring, istället för statistik som handlar om ungas psykiska ohälsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar