tisdag 8 januari 2013

Tisdag

Är hemma från första utbildningstillfället för att bli instruktör i FSF! Det var en väldigt trevlig vecka, jag fick hänga med Ingrid, schyssta människor från distriktet och underbara tjejer i instruktörsgruppen! Fast veckan var ju också väldigt jobbig. Hade asont i kroppen efter varje fyspass och fick litte skrapsår efter varje intränat slag (yee känner mig cool), men det var ju inte det som var jobbigast, utan det var ju att snacka om sexualiserat våld, dvs våld som kvinnor utsätts för (tafsningar, bli kallad hora, misshandel, våldtäkt etc). Det är så otroligt jävla hemskt, och nu när jag kommer hem så är det ju svårt att inte fortsätta tänka på det, för går liksom inte att "tänka klart" på.
Men det är på grund av det här våldet som feministiskt självförsvar finns, så därför är det ju viktigt att jag reflekterar över det och lär mig mer om det. Och det är också sjukt viktig kunskap, som jag önskar att alla visste om.

Idag är sista dagen innan skolan börjar igen, i alla fall. är bored som fannanananannana har inget att göra
vad gör jag med mitt liv. ska försöka konsumera någon "värd" kultur eftersom att ingen vill/kan hänga med mig aja fuck u


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar