lördag 2 juli 2011

Att inte bli våldtagen

Jag läste det Kenza skrev på sin blogg och blev hur sur som helst! Att det inte ska räcka att vara två tjejer ensamma på Rhodos? Att polisen inte tar dem på allvar?!?! Fyfan. Vilken mardröm, tur att det gick bra för hennes kompisar i alla fall.
Att bli bortrövad av en taxibil är mer troligt att bli på Rhodos än i Sverige. Men i Sverige måste man ju också vara försiktig - inte lämna glaset utom synhåll på nattklubben, inte gå hem ensam sent på kvällen, inte vara för lätt på foten med okända män. Jag säger bara FUCK IT. Jag orkar inte anpassa mig! Senast i natt när jag skulle gå hem från en kompis var jag tvungen att anpassa mig. "Nej, juste, jag ska inte gå hem ensam mitt i natten för då kanske jag blir våldtagen." Det känns förjävla tråkigt att tankegången går så.
Jag fattar att man måste ha lite vett och inte göra dumma saker. Det är en balansgång helt enkelt. Så är det ju med alla situationer! Men jag blir bara så trött på att jag har som uppgift att se varje man som en potentiell våldtäktsman. Vad sägs om det här slags samhället: Att det inte är jag som måste anpassa mitt liv efter att inte bli våldtagen, utan att det är alla våldtäktsmän som måste anpassa sig och inte våldta mig?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar