måndag 26 december 2011

Lista för 2011

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Minisemester i farmor och farfars lägenhet under Trästockveckan! Både lärorik och sjukt roligt att vara på en festival.


2. Att Henke började i min klass av misstag i början av terminen, för om han inte hade gjort det så hade vi inte tagit upp kontakten igen, kan jag gissa!


3. Att jag började i Ung Vänster. Har lärt känna ganska många nya personer och också lärt mig väldigt mycket om politik och feminism!
4. Att jag valde att färga håret rött. Känner mig så jävla hemma i den här hårfärgen.


Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Varje gång jag har betett mig själviskt och mest bara tänkt på mig själv
2. Att min engångskamera gick sönder under bussresan till Taizé. Om det inte hade hänt hade jag haft en uppsättning med underbara bilder kan jag garantera!


3. När jag missade Timbuktus/Maggios/Betnérs framträdande nu i december. Youth is wasted on me liksom :(
4. Att jag har varit försenad med 5 min till skolan ungefär varje dag hela terminen
5. Att jag inte har haft en vegetarisk period under det här året, även om det var ett nyårslöfte. Ee, orkar inte liksoom
Vad har du lärt dig i år?
Mycket om politik som sagt genom Ung Vänster. Men jag har också funnit feminismen som är en ideologi som jag kan hålla med om till 100 %. Det har fått mig att se världen ur ett helt annat perspektiv som jag tror har bidragit både till personligt utvecklande och hur jag bemöter andra människor. Sen har jag också lärt mig att alltid alltid stå upp för det jag tror på och för de jag älskar. Och om inte det är en lärdom för livet så vet jag int vad!


Blev året som du har tänkt dig?
Njaae, jag tror jag hade förväntat mig att jag skulle upptäcka mindre saker och mest bara drömma. Men jag har mer gjort tvärtom - gjort det jag känt för och fått en mer realistisk syn på livet. 
Vilka kläder har du använt mest?
Mina jeans med ett hål i ena knäet, min svarta långa kofta och min svarta push up- bh.
Vad har du mest lyssnat på för musik?
Typ Amy Winehouse, Vampire Weekend, Timbuktu och en massa annat som brukar gå på p3.
Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Jag har inte följt så mycket på tv, eftersom att kolla på datorn är mycket bekvämare. Serierna har varit Family Guy, Glee, Dexter, Desperate Housewives, American Dad, Misfits, The Inbetweeners, The Office UK, Skins och säkert lite mer som jag inte kommer på.
Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Inte så många tror jag: min nya klass, folk från Ung Vänster och Mariakyrkan, Henke och Karin.


Vad är det vackraste du fått i år?
Typ en helt oförberedd lavalampa av mama i julklapp! Hur visste hon att jag diggar sån skit liksom. Sen Ingrids video (fast den var mest rolig) eller Elins födelsedagsteckning


Vad är det bästa du har läst?
Några böcker av Nick Hornby, Bridget Jones och Prioritaire. 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flög och åkte tåg ensam!
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
E nej. Önskar jag fick tillgång till en bebis
Vad var din största framgång 2011?
Att sluta raka mig/inte använda smink lika ofta. 


Bästa köpet?
Mina blåa hiphop-skor hehe och bygellös behå
Vad spenderade du mest pengar på?
Ååå vet inte. Säkert mat eller diverse utköps-varor. Inte så mycket kläder 
Vad önskar du att du gjort mer?
Druckit mer vino och gått på konserterna i december som jag ville gå på. Sen kanske försökt hålla uppe mitt bokslukarhumör
Favoritvideo i år?
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Var deppig under dagen eftersom jag hade glömt skriva ut på facebook vilken dag min födelsedag var = ingen kom ihåg att jag fyllde år. Men sen blev jag glad och firade med släkten genom att fika hemma i lägenheten!


Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
E shit vet inte. Bekvämt och inte så utstickande, fult blandat med snyggt och gammalt blandat med nytt... stora örhängen och eyeliner. Stämmer det?


Slutsats: Ett fett år (och sry för alla stulna bilder i detta inlägg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar