måndag 13 februari 2012

Saker jag hatar

  • När folk säger att det jag säger låter grovt och otrevligt (fast jag fattar inte riktigt varför de tar illa upp egentligen). jag ba SHUT THE FUCK UP
  • Obrydda estetiska prettos. Jag tror faktiskt att det är mer människor som stör sig på folk som "bryr sig för mycket" och visar det genom att ta sig själv på för stort allvar i olika situationer som kan bli obekväma. Men jag blir fan helt ärligt mer störd på folk som aldrig bryr sig och tror att dem vet bäst och är estetiskt överlägsna. Till alla människor som väljer att uttrycka sin osäkerhet på det sättet vill jag hälsa: SHUT THE FUCK UP
  • Att man förväntas skämmas över saker bara eftersom man är brud. Det ska vara skamfullt att: vilja käka utan stopp, knulla jävel, tycka att en själv är snygg, ha kroppsskit som mens, prutt, rap, bajs, kiss osv. 
  • Folk som tror att den manliga könsrollen är ~cool~. Man ba: e nej?
  • Jims värld. SÅ JÄVLA DÅLIG SERIE!!!
  • Reklam. Skulle det inte kunna vara möjligt att kryssa i en Nej tack till kapitalism-ruta och slippa få reklam uppkörd i ansiktet vars man än går?! Är ej intresserad liksom

Varsågoda för en jävligt ultimat hata-lista. Känner mig förresten  lite arg idag, märks det eller

2 kommentarer:

  1. men hallå, att säga att man liksom är "frisläppt" om man käkar utan stopp är fan ohälsosamt. har kört på den devisen ett tag nu, men det är ju en ätstörning!?!?!? alltså alla filmer där tjejen som käkar burger ist för salad och får killen har ju påverkat ALLA tjejer som finns. alla verkar tro att det är bra att äta mycket och ohämmat, men egentligen är det jätteohälsosamt

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är såklart att hetsätning är en ätstörning och att ha ett osunt förhållande till mat är ju inte att "vara frisläppt". det jag syftade på var att brudar allt för ofta ska ursäkta sig själva när de käkar gosaker/för mycket och att de alltid ska oroa sig för att bli tjocka. jag tycker det är aslöjligt att det sitter i benmärgen för många brudar att ursäkta sig när det egentligen innerst inne bara vill fucking unna sig. hur ofta hör man ett gäng snubbar sitta på ett café och beklaga sig över att de käkar bullar liksom?

      (och Tjejen Som Käkar Hamburgare i filmer är väl attraktiv eftersom hon står emot en löjlig press, och det är ju asbra, men lite synd att det framställs i såna filmer att enda anledningen till att det är bra att bete sig så är för att attrahera killar. att välja hamburgare framför sallad i sig är dock inte speciellt ohälsosamt! jag tycker att det är mer hälsosamt att käka lite mer än vanligt och känna sig nöjd med det än att begränsa sig till en sallad och sedan känna sig hungrig eller onöjd med maten.)

      Radera