torsdag 22 mars 2012

Torsdag

   Här är en bild som visar att i mitt mest äckliga och slitna tillfälle så är jag ÄNDÅ hyfsat snygg!! Beror troligen mest på min nya mascara från Bodyshop. Först tyckte jag att den var sjuukt kladdig, men nu har jag börjat worka den och märkt att den får mina ögon att se amazing ut!!
   Har förresten sett klart alla Twilight-filmerna nu! Anledningen till att jag genomlidit mig de otroligt tråkiga, löjliga och sjukt misogyna filmer är för att jag ska skriva ett tal om varför jag dissar relationerna i Twilight till svenska nationellaprovet! Och jag blev verkligen förvånad, för efter en vecka i ~research~ har jag insett att relationerna i serien är mycket sämre än jag trodde. Om min tonårsdotter skulle vara beroende av serien skulle jag fan bränt alla böcker och skickat henne för att spendera en sommar i Gudrun Schymans sommarstuga.
   Fast naeej, så skadliga är dem väl inte.... Stephenie Meyers illustrerar faktiskt väldigt bra vad man ska vara för att ha en lyckad kärleksrelation: uppoffrande, stalker, överbeskyddande, aggressiv och pedofil :):) True dat, Stephenie, TRUE DAT!!!
 

1 kommentar:

  1. Jag håller med, när jag såg första (och den enda jag någonsin har tänkt se) filmen så satt jag bara och gapade. Liksom, jag tänkte att den skulle vara dålig på grund av att den typ är lite fånig och löjlig, men den är verkligen FRUKTANSVÄRT DÅLIG?! Allt, verkligen ALLT, är så stört dåligt gjort och spelat och skrivet. Jag skulle vilja höra ditt tal, tror det skulle vara spot-on!! Puss!

    SvaraRadera